Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Όμορφες ιστορίες από το δημόσιο: 2 [η πληροφορική]

Σημείωση: Οι ιστορίες είναι βασισμένες σε πραγματικά γεγονότα, όμως οι καταστάσεις κλπ έχουν αλλαχτεί, ώστε να μη φέρουν σχέση με πραγματικά.

Είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσετε πως η πληροφορική μπορεί να βοηθήσει τη λειτουργία του δημοσίου. Για να δούμε πως είδα εγώ τη χρήση της μέσα στο δημόσιο.

Ως κίνητρο για τη χρήση Η/Υ δόθηκε 1 μέρα άδεια ανά δίμηνο. Θα πρέπει να προσθέσω πολύ σωστά, γιατί σύμφωνα με μία συνάδελφό μου, γιατί να χρησιμοποιήσω τον Η/Υ για να κάνω τη δουλειά μου αν δε μου δίνουν κίνητρο (η συγκεκριμένη ήθελε και χρηματικό κίνητρο, οπότε αδικήθηκε).

Ιστορία 1
Κατόπιν μεταφοράς σε άλλο κτίριο, μηχανικός δε δούλευε καθώς δεν ήταν δική του δουλειά να τοποθετήσει τον Η/Υ και να συνδέσει τα καλώδια του. Για να σας προλάβω (γιατί κατά μία έννοια, αυτό είναι δουλειά του "πληροφορικάριου" που θα αναλάβει την μετακόμιση) αναφέρω ότι η μεταφορά αποφασίστηκε για τις μέρες πριν το δεκαπενταύγουστο γιατί θα ήταν σε άδεια οι περισσότεροι (λογικό), χωρίς όμως να ανακοινωθεί ποτέ στο τμήμα πληροφορικής, παρά μόνο αφού έγινε η μετακόμιση και (ω! τι περίεργο!) έλλειπε σε άδεια 1 από τους 3. Μάλιστα, εφόσον ένας πρέπει πάντα να βρίσκεται στο κεντρικό κτίριο, τη δουλειά την ανέλαβε ένα άτομο: να βγάλει τους Η/Υ από τα κουτιά ή τις σακούλες, να ψάξει που έβαλε ο καθένας τα καλώδια (γιατί "κάπου εδώ είναι") να τα τοποθετήσει στο γραφείο, να ακούσει τον υπάλληλο αν το βολεύει εκεί που το έβαλε ή όχι και τελικά να συνδέσει τα καλώδια.

Ιστορία 2
Υπήρξαν περιπτώσεις που υπάλληλοι με τη δικαιολογία ότι δεν ξέρουν αρνιόντουσαν να αλλάξουν τόνερ/μελάνη στον εκτυπωτή. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε: "πληροφορικάριος" τους το έδειξε μία φορά (ίσως και δύο, ίσως και παραπάνω) και αρνήθηκε να το ξανακάνει την επόμενη φορά (όχι χωρίς γκρίνια). Αν σκεφτείτε ότι αυτή είναι δουλειά του "πληροφορικάριου", αναρωτηθείτε πόσοι καλούν τεχνικό να τους αλλάξει τόνερ/μελάνη στον εκτυπωτή στο σπίτι τους.

Ιστορία 3
Στις εφαρμογές γραφείου πάντα θα σου ζητήσουν τη βοήθεια για κάτι, βέβαια αν προσπαθήσεις να τιμήσεις την κινέζικη(;) παροιμία "τον πεινασμένο,αντί να του δώσεις ένα ψάρι να φάει,. μάθε τον να ψαρεύει" θα αποτύχεις. Σπάνια κάποιος θέλει να μάθει, συνήθως αρκεί να βγει η δουλειά (γρήγορα αν είναι δυνατό). Αρκεί να δείτε ότι η στοίχιση γίνεται πάντα κενά.

Λοιπές ιστορίες: ο "πληροφορικάριος" είναι ο άνθρωπός σας για όσες διαδικασίες σχετίζονται με την πληροφορική
α. Το Διαύγεια θα το γνωρίζετε. Είναι μία προσπάθεια για διαφάνεια στο κράτος μέσω της χρήσης πληροφοριακού συστήματος. Για την ορθή χρήση του συστήματος στην ομάδα για το Διαύγεια είμαστε δύο πληροφορικάριοι! Προφανώς, θέλει πτυχίο για να μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα πληροφοριακό σύστημα με 5 φόρμες.
β. Πλέον στο δημόσιο σχεδιάζουμε την εκπαίδευση μας.Όλοι οι φορείς οφείλουν να καταγράφουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Μάλιστα, έχουν οριστεί ειδικές ομάδες επιστημόνων και φυσικά είναι δυνατό να λείπει ο "πληροφορικάριος". Βέβαια! Αφού πλέον όλα σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες, πως μπορεί να λείπει; Πως; η καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών είναι διοικητική δουλειά; Έλα μωρέ τώρα! Ωχχχ πια!
γ. Τα μελάνια και τα toner είναι αναλώσιμα που χρησιμοποιούνται σε συσκευές που εκτυπώνουν άρα έχουν άμεση σχέση με την πληροφορική. Προφανώς χρειάζεται επιστήμονας πληροφορικής να ορίσει ποια ανταλλακτικά κάνουν για ποιους εκτυπωτές. Τι τους σπουδάζαμε τόσα χρονιά με έξοδα του κράτους!

[Υπάρχουν κι άλλες πολλές ιστορίες αλλά πιστεύω ότι ήδη σας κούρασα, ως σύνοψη θα σας πω ότι λιγότερο από 5% του χρόνου μου σχετίζεται με τις γνώσεις των σπουδών μου, αυτά είναι μάλλον άχρηστα ως "Πληροφορικάριος του Δημοσίου" (αυτό όταν διαβάζεται πρέπει να ακούγεται με εφέ ηχούς για ορθό αποτέλεσμα) και τώρα που το ξανασκέφτομαι το 5% είναι μάλλον υπερβολή.]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου