Παρασκευή 10 Μαΐου 2013

Βλέποντας διαφορετικά την πιθανή απεργία των καθηγητών στις πανελλήνιες

Η πρώτη σκέψη που έρχεται εύκολα και σωστά στον καθένα είναι ότι δεν πρέπει να γίνει απεργία στις πανελλήνιες. Τα παιδιά, ήδη, τα έχουμε ζορίσει, έχουμε υποθηκεύσει το μέλλον τους και τώρα θα τους βάλαμε στην αμφιβολία για το πότε θα γίνει το μαρτύριο που λέγεται πανελλήνιες (εγώ ως μαρτύριο το θυμάμαι και ήμουν καλός μαθητής με καλά αποτελέσματα).
Αν αφήσουμε το παραπάνω το οποίο σίγουρα είναι το πιο σημαντικό, ας δούμε το γεγονός από άλλο πρίσμα.

1. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να την αποτρέψει να γίνει στις πανελλήνιες;
Ναι, αρκεί να περίμενε να περάσει/δημοσιεύσει το νομοσχέδιο μετά από την διεξαγωγή των πανελληνίων. Βέβαια, αυτό δε θα έδειχνε στους ξένους την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης, αλλά ας δείξουν αποφασιστικότητα σε άλλα που τα έχουν να περιμένουν (λ.χ. μεταρρυθμίσεις, φοροδιαφυγή) κι ας περιμένουν ένα-δυο μήνες για αυτό.

2. Βάσει της πραγματικότητας, έχουμε δει αντίστοιχα προβλήματα σε απεργίες; Να θυμηθώ μερικά παραδείγματα:
- Αγρότες κλείνουν τους δρόμους, εμπορεύματα σαπίζουν, ο κόσμος ταλαιπωρείται, πολλάκις.
- Λιμενεργάτες εμποδίζουν κρουαζιερόπλοια να αποβιβάσουν τουρίστες.
- Βουνά σκουπίδια (και καλοκαιριάτικα) στους δρόμους

3. Βελτιώνεται η παιδεία με το νόμο;
Όχι. Το μέτρο βασίστηκε σε δημοσιονομικά κριτήρια και αυτά σίγουρα χωρίς πολύ ανάλυση (ξέρουμε τι κέρδος θα έχουμε πριν το μέτρο; όχι).

4. Βελτιώνεται το ρουσφέτι με το νόμο;
Ναι. Τώρα θα είναι ακόμα πιο σημαντικό το μέσο για καλύτερη τοποθέτηση/μετάθεση.

5. Χειροτερεύει η παιδεία με το νόμο;
Ναι, (π.χ.) αυξάνει τα παιδιά στην τάξη. Αν θυμάστε ότι εσείς δεν πάθατε τίποτα που ήσασταν πολλοί μαθητές: (α) το τι θυμάστε δε σημαίνει ότι όντως ήταν και καλύτερα ή ότι όντως δεν πάθατε τίποτα, (β) πλέον ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν περισσότερα από ότι παλιότερα [μάλιστα αν το παιδί δεν πάει καλά ζητάμε τα ρέστα από τον εκπαιδευτικό και όχι από τους γονείς - παλιά αυτό έκαναν οι γονείς σας;], (γ) απλά είστε οπισθοδρομικοί.
Υπάρχουν κι άλλα, αλλά θεώρησα το παραπάνω πιο σημαντικό.


6. Είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζουν τα ΜΜΕ απεργία για 2 περισσότερες ώρες την εβδομάδα;
Όχι, με αφορμή τις 2 περισσότερες ώρες ουσιαστικά θα καταργηθούν οργανικές θέσεις και θα γίνει μπάχαλο σε μεταθέσεις, αποσπάσεις κλπ. Διαφαίνεται ότι θα πρέπει να μετακινηθούν εκπαιδευτικοί σε άλλες περιοχές (αν είναι κοντά ΟΚ, αν όχι;) ζητάν στους εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν σε μακρινά σχολεία για να συμπληρώνουν ώρες (ας έχουμε υπόψη ότι δεν είναι υποχρεωτικό στους εκπαιδευτικούς να έχουν μεταφορικό μέσο και δίπλωμα οδήγησης - άρα θα πρέπει να είναι εφικτό με τα μέσα μαζικής μεταφοράς).
Αν σκεφτείτε την ανεργία, αυτό πολύ απλά δεν είναι αντεπιχείρημα. Το γεγονός ότι έχουμε πρόβλημα ανεργίας, δε λύνεται δημιουργώντας προβλήματα στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι λογική να συμπάσχουμε όλοι, λογική είναι να βελτιωθούμε όλοι.
Τέλος να σας πω ένα παράδειγμα που γνωρίζω. Ζευγάρι εκπαιδευτικών έχουν διοριστεί ο ένας στο νομό Κοζάνης και η άλλη στο νομό Ευρυτανίας κι έχουν δύο παιδιά. Δεν έχουν μέσο, οπότε δεν πήραν αποσπάσεις (αν ο ένας ήταν στρατιωτικός θα "έπαιρνε" μαζί του και τον άλλο, για τους εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει κάτι τέτοιο). Πείτε μου εσείς τι κουράγιο έχουν αυτοί οι άνθρωποι, ουσιαστικά το κράτος τους έχει να ζουν σαν χωρισμένοι. Ο νόμος απλά θα αυξήσει αυτές τις περιπτώσεις.
Αν σκεφτείτε αυτούς που άφησαν οικογένειες και μετανάστευσαν για δουλειά, να σκεφτείτε πάλι ότι αυξάνοντας τα προβλήματα δε βελτιώνουμε τον τόπο (εκτός κι αν είστε της αρχής να καταστραφούν όλα και να χτίζουμε πάνω στις στάχτες).



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου